Tikslas: Sukurti gamtos paveikslą iš rudeninių lapų.
Integruojamos sritys:
- Aptarti, kodėl rudenį medžių lapai keičia spalvą.
- Naudoti padidinamuosius stiklus tyrinėjimui, kad vaikai galėtų iš arčiau apžiūrėti lapų detales.
- Inžinerija. Paruošti paveikslo pagrindą, ant kurio vaikai klijuos lapus.
- Kurti kompoziciją iš lapų, pabrėžiant spalvas, formas ir kūrybiškumą.
- Skaičiuoti lapus, rūšiuoti juos pagal dydį ir spalvą, kurti pasikartojančius raštus.
Priemonės: Rudeniniai lapai, storas popierius, klijai, žirklės, padidinami stiklai, teptukai, akvarelė. Taip pat kiti gamtiniai elementai: šakelės, samanos, pūkuotos sėklos, beržo žievė.
Darbo eiga:
- Vaikai pasiskirsto užduotis: vieni karpo lapus žirklėmis, kiti juos plėšo pirštais, dar kiti renka pūkuotas sėklytes, šakeles ir viską klijuoja ant paruošto pagrindo.
- Pokalbis apie rudens lapus: kaip jie keičia spalvą, kodėl krenta nuo medžių, kokios spalvos dominuoja rudenį.
- Susipažinimas su kūrybine užduotimi – sukurti rudens paveikslą naudojant džiovintus lapus.
- Aptariamos turimos spalvos. Pastebėjus, kad yra daug raudonų lapų, nusprendžiama sukurti paveikslą – musmirę.
- Kūrybinis procesas – lapų komponavimas ant pagrindo.
Veiklos refleksija: Po veiklos aptariami sukurti darbai, dalijamasi įspūdžiais apie kūrybinį procesą ir rezultatus. Nustatoma, kad išsikeltas tikslas buvo sėkmingai įgyvendintas.
Išvada: Vaikai lavino kūrybiškumą, smulkiąją motoriką, domėjosi gamta, įtvirtino žinias apie rudens pokyčius.
Birutė Raudienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja