Tikslas:Iš kiaušinio lukštų pagaminti grybus.
Amžiaus grupė: 1,6–3 metai
STEAM elementai:
- S (Mokslas): Vaikai ieško informacijos, kaip pagaminti grybą iš kiaušinio lukšto.
- T (Technologijos): Kuriama stabili konstrukcija.
- E (Inžinerija): Šiaudelio ir lukšto sujungimas į tvirtą formą.
- A (Menas): Grybo dekoravimas ir kūrybinis dizainas.
- M (Matematika): Matavimai: lukšto dydis, šiaudelio ilgis, grybo aukštis.
Priemonės:
- Kiaušinio lukštai
- Popieriniai šiaudeliai
- Plastilinas
- Sudžiūvusios medžio šakelės
- Džiovinti lapai
- Medžio kempinė
- Akvarelė, teptukai
Darbo eiga:
- Pramušame kiaušinio viršų, pašaliname vidų, nuplauname lukštą ir padedame išdžiūti.
- Pasirenkame šiaudelį, kuris bus kotas.
- Pamatuojame ir nukerpame šiaudelį iki tinkamo dydžio.
- Kotui pritvirtinti naudojame plastiliną.
- Vaikai kuria grybą, kurio galva – iš kiaušinio lukšto, o kotas – iš šiaudelio.
- Šiaudelis pritvirtinamas prie lukšto plastilinu.
- Grybo pagrindui naudojame medžio kempinę, kur grybas taip pat tvirtinamas plastilinu.
- Iš medžių šakelių kuriame mišką, jį dekoruojame džiovintais lapais.
Veiklos refleksija: Spalvingi grybai džiugino vaikus, suteikdami jiems gerų emocijų. Veiklos tikslas buvo įgyvendintas sėkmingai.
Išvada: Ši veikla leidžia vaikams praktiškai susipažinti su gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos (STEAM) principais. Kurdami grybus, vaikai lavino kūrybiškumą, smulkiąją motoriką ir problemų sprendimo gebėjimus. Taip pat praturtino žinias ir ugdė pasitikėjimą savo kūrybinėmis galiomis.
Birutė Raudienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja