Plungės lopšelis-darželis „Vyturėlis“ tęsia Erasmus+ KA210-SCH bendrojo ugdymo sektoriaus mažos apimties partnerystės projekto „Atrandame STEAM gamtoje!“ (angl. „Discovering STEM in Nature!“) įgyvendinimą. Paskutinis projekto partnerių susitikimas įvyko kovo 20 – 24 dienomis Estijoje, Kohtla-Järve miesto lopšelyje-darželyje Tareke. Projekto partneriai iš Lietuvos ir Šiaurės Makedonijos dalyvavo veiklose ugdymo įstaigoje. Pedagogai iš Turkijos dėl jų regione vykusių stiprių žemės drebėjimų negalėjo atvykti. Todėl užsiėmimuose dalyvavo nuotoliniu būdu. Mūsų įstaigai atstovavo: direktorė Asta Baltuonienė, projekto koordinatorė IU mokytoja Aušra Šetkauskienė, pedagogės Audronė Norvaišienė, Nijolė Gasauskienė ir Dovilė Zabitienė.
Projekto metu siekiama ugdyti savimi pasitikinčius, gamtą mylinčius vaikus, kurie domisi mokslu, mąsto interaktyviai ir gali išreikšti save. Naudojant STEAM metodo elementus, plėtojamas ugdytinių supratimas apie gamtos reiškinius, ugdomas aplinkosauginis sąmoningumas ir skatinamas bendravimas bei bendradarbiavimas.
Susitikimo metu Estijos Kohtla-Järve miesto lopšelyje-darželyje Tareke buvo vykdomos veiklos tema „STEAM Vanduo“.
Pirmąją dieną atvykusius svečius pasveikino įstaigos direktorė Ene Kruzman. Ugdytiniai drauge su mokytojais svečius pasitiko teminiais šokiais ir dainomis. Stebėjome mokytojos Jevgenios Pavlovos pristatymą apie Estijos švietimo sistemą ir jų ugdymo įstaigą. Buvome pakviesti apžiūrėti vidaus ir lauko erdves. Pasidžiaugėme vaikų ir pedagogų sukurta grupių aplinka, kuri puikiai atskleidė vandens temą. Maloniai nustebino, kad įstaigoje vyksta nemokami robotikos užsiėmimai. Dieną užbaigėme turininga ekskursija po Kohtla-Jarve miestą, grožėjomės įspūdingu Valaste kriokliu.
Antrąją projekto dieną turėjome unikalią galimybę aplankyti 1880 m. pastatytą vienintelį Estijoje vis dar veikiantį Hellenurme vandens malūną. Stebėjome senovinį grūdų malimo procesą, panaudojant vandens jėgą. Vaišinomės kvapnia duona, pagaminta iš šiame malūne sumaltų miltų. Klausėmės malūno šeimininkės pasakojimų. Dieną tęsėme ekskursija po vieną didžiausių Estijos miestų – Tartu. Aplankėme šalia esančius vandens telkinius: Ema upę, didžiausią Peipsi ežerą.
Įpusėjus savaitei, lopšelyje-darželyje minėjome tarptautinę Vandens dieną. Buvome pakviesti stebėti atvirą veiklą tema „Vandens apytakos ratas“, po kurios kartu su įstaigos ugdytiniais ir pedagogais dalyvavome judriuose žaidimuose. Projekto partneriai dalinosi savo įstaigose sukaupta gerąja patirtimi bei nuveiktais darbais vandens tema. Plungės lopšelis-darželis „Vyturėlis“ vasario mėn. organizavo konkursą „STEAM Laboratorija 2023 – Vanduo“, kuriame dalyvavo ir projekto partneriai. Juos apdovanojome padėkos raštais.
Popietę praleidome Narvos mieste. Dalyvavome ekskursijoje gynybinėje Narvos pilyje-muziejuje, esančiame ant Narvos upės kranto. Inovatyvių technologijų pagalba susipažinome su Narvos miesto bei pilies istorija.
Projekto ketvirtąją dieną dalyvavome kūrybinėse dirbtuvėse. Jų metu įvairiomis technikomis kūrėme paveikslėlius „Jūros gyvūnai“, mokėmės gaminti rankų darbo muilą, „medūzą“ vandens butelyje ir t. t. Buvome supažindinti su įstaigoje dažnai naudojamomis vaikų ir pedagogų kurtomis mokomosiomis knygelėmis „Lapbooks“. Drauge su kitų šalių pedagogais sukūrėme lietaus vandens surinkimo matuoklius, kuriais lauko aikštelėse naudosis lopšelio-darželio vaikai. Robotikos mokytoja supažindino su užsiėmimuose naudojama programavimo ir žaidimų kūrimo programėle bei programavimo robotukų panaudojimo galimybėmis ugdymo procese. Dienos veiklas vainikavo sertifikatų įteikimai bei svečių padėkos žodžiai įstaigos bendruomenei.
Paskutiniąją susitikimo dieną, išvykos į Estijos sostinę Taliną metu, apžiūrėjome senamiestį, lankėmės Storosios Margaret bokšte, kuriame įsikūręs Estijos Jūrų muziejus, įtrauktas į pasaulio UNESCO paveldo sąrašą. Pažintį su jūrų pasauliu tęsėme dar viename unikaliame muziejuje. Jis nustebino ne tik savo dydžiu, bet ir eksponatais. Šios dvi lankytinos vietos – tai puikios edukacinės erdvės ne tik suaugusiems, bet ir vaikams.
Džiaugiamės veiklia, kupina įspūdžių bei naujų patirčių savaite. Dėkojame visiems projekto partneriams už nuoširdų bendravimą ir bendradarbiavimą, įgyvendinant projekto tikslus. Didžiuojamės visų įsitraukimu į veiklas bei tikime, kad sukauptą patirtį sėkmingai pritaikysime ugdymo procese.
Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Aušra Šetkauskienė ir Dovilė Zabitienė